Wednesday 6 May 2015

Nepalquake

April 25th, 2015, the day Nepal and and the Nepalese won't forget because of the catastrophic earthquake which occurred that day. Thousands of people lost their lives; tens of thousand more became homeless; a quarter of the population was affected in some way.

I was in Meudon, France. I quickly learnt that all the members of my family were safe. Unfortunately, our home was just a heap of ruble. I was about to fly to Nepal on April 30th. I had started packing gifts and  champagne to celebrate my first visit to Nepal in 3 years. When hearing the news, I repacked, stuffing my suitcase with medicines and clothes I collected with the help of french friends. Against all odds, I could fly to Kathmandu  on schedule.




https://www.gofundme.com/l7izlo/donate
Support for my Family and the neighbors
Ever since I heard of the Nepal earthquake and the destruction of my home, I have started a fund raising campaign to finance the urgent needs of my family and neighbors and the long term reconstruction of our home. 









25 avril 2015, le jour que le Népal et les Népalais n'oublieront pas en raison du tremblement de terre qui s'est produit ce jour-là. Des milliers de personnes ont péries ; des dizaines de milliers de Népalais se sont retrouvés sans logement ; un quart de la population du Népal a souffert de ce sinistre, d'une manière ou d'une autre.

Je me trouvais à Meudon, France. J'ai tout de suite su que ma famille était en bonne santé et que notre maison n'était plus qu'un tas de ruine. J'avais un billet d'avion pour le Népal pour le 30 avril. J'avais commencé à mettre cadeaux et champagne dans mes bagages pour fêter ma première visite au Népal depuis 3 ans. A l'annonce de la nouvelle, j'ai recommencé mes bagages, en bourrant ma valise de médicaments et de vêtements collectés avec l'aide d'amis français. Contre toute attente, j'ai pu prendre l'avion pour Katmandou comme prévu.

https://www.gofundme.com/l7izlo/donate
Aide pour ma famille et nos voisins

Dès que j'ai appris la nouvelle du tremblement de terre et de la destruction de notre maiso, j'ai lancé une campagne de levée de fonds pour faire face aux besoins immédiats de ma famille et des voisins ainsi et aux besoins à plus long terme liés à la reconstruction de notre logement. 

1 comment:

  1. Stay safe Ranjan. This is great writing about an overwhelming situation. Please keep us posted.

    ReplyDelete